Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
25.1.2024, Milan Šurkala, aktualita
Především státní pobídky stojí za úspěchem elektromobilů na evropském trhu. Ty se dostaly už tak daleko, že jsou dnes třetím nejčastějším druhem pohonu a překonaly dokonce už i naftové motory.
freaky_b (1) | 28.1.202419:02
A ted prosim vyvazenou statistiku nedotovanych vozu, a hlafne diky Fialovemu hnusu a Green destrukcni politice vase vyhodnocovani prodeji novych aut asi neni uplne statisticky vypovidajici. Napriklad policejni a firemni vozy se prevazne prodavaji benziny, protoze diesely by ty stridajici se ridici znicili hned.
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (402) | 28.1.202419:51
A takovou statistiku chcete získat jak? A co by nám vůbec taková statistika měla říci a vypovědět? Co by kdyby? Nezajímá nás spíše to, co je, než to, co by mohlo být, kdyby...
Odpovědět0  0
rpajik (1) | 29.1.20248:00
Tak předně v ČR jsou nějaké dotace na nákup EV až od ledna 2024, takže statistika v ČR dotacemi pokřivena není. Navíc jsou to spíš dotace pro banky, než pro ty co to auto kupujou. A Green deal byl schválen v roce 2020, to tu nebyla vláda Petra Fialy a zdůrazňuju, že každý členský stát měl právo veta. Jinak na té statistice je zajímavé, jak je v ČR ­( oproti zbytku Evropy ­) nadprůměrný počet dieslových aut, což nedává moc smysl, když jsme tak malá země.
Odpovědět0  0
zemciko (9) | 23.2.202410:16
Statistika je pokřivena úpně všude. Díky tomu, že cena aut se spalovacím motorem dotuje elektromobily a spol různými omezeními a ­"pokutami­" ­(viz třeba extra pokuty za ­"nadlimitní­" prodkci co2­) . Bohužel...
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (402) | 25.2.202421:26
Tak zrovna ty pokuty za CO2 jsou docela malé, že nemá smysl je moc zmiňovat. Pokud je nějaká automobilka platila, obvykle šlo o řády desítek EUR ­(maximálně velmi nízkých stovek­) na vůz. Což při pěticiferných cenách cenu zvyšuje v řádu promile, max. nějakého procenta dvou. Vývoj a jiné zvýšené náklady už ale problém jsou.
Odpovědět0  0
Jardadoma (14) | 28.1.202412:18
Mám trochu obavy, aby někdo nenapálil další daň na elektřinu, která je už teď dost drahá.
Odpovědět1  0
nikto (10) | 28.1.202417:26
Ale samozrejme, že to príde. Ale až bude eaut dostatok 🙃
A potom sa to začne. Spalovaky sa prestanu vyrabat, ostanú ­"ekologicke­" eautá a prídu dane, pripadne ine poplatky, aby štát neprisiel o spotrebne dane z nafty a benzínu. To bude radosť žiť 🤣🤣🤣
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (402) | 28.1.202418:07
"Ale samozrejme, že to príde. ­"

No však o tom v tom odkazu mluvím. Jen si nemyslím, že to bude ve formě daně na elektřinu, protože to nedává smysl. Možné je sice od politiků všechno, ale není to příliš pravděpodobné.

" To bude radosť žiť­"

Asi stejná jako dnes. Nebo je snad spotřební daň z nafty a benzinu nějak radostnější než její specifická obdoba v případě elektřiny?
Odpovědět0  0
nikto (10) | 28.1.202419:40
Ale je rozdiel zaplatit za rodinné auto so spalovacim motorom 20.000 eur a za obobne eauto 35­-40.000... Hlavne ak je uz rodina zaťažená hypotékou na 30 rokov.
Aj to je asi dovod, prečo je u nás priemerny vek auta cca 16 rokov a jazdia tu vylagrovane šroty.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (402) | 28.1.202419:43
No to sice máte pravdu, ale spojitost s formou placení spotřební daně u elektromobilu to má jako jakou?
Odpovědět0  0
nikto (10) | 28.1.202419:54
Narážam na všeobecnú a bezhlavu podporu eaut a bez ohladu na vsetky komplikacie z toho plynuce. Nie je to len o daniach ci inych formach poplatkov za eauto. Kto si dnes dovolí kupit rodinne eauto? Ako sa budu predavat el.jazdenky? Kto si to riskne kupit, ked nevie, v akom stave je najdrahsi komponent­-bateria?
Na celu elektromobilitu sa nepozeram iba cez dane či ine poplatky, ktore pridu. Nepaci sa mi, ako eauta pretlacaju a nedavaju ludom moc na vyber. Auto splnajuce euro 5 je dost ciste, auto s euro 6 uz takmer uplne ciste, tak preco chcu spalovaky uplne prestat vyrabat? Nech nechaju ludom moznost si vybrat.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (402) | 28.1.202420:08
"Na celu elektromobilitu sa nepozeram iba cez dane či ine poplatky, ktore pridu.­"

Tak když jsme v diskuzi řešili formu spotřební daně na elektromobily, tak řeším formu spotřební daně na elektromobily. Dokonce i Vy jste reagoval na ty daně. Proč najednou zničehonic řešíme něco jiného?
Odpovědět0  0
nikto (10) | 28.1.202421:43
Pretoze cirkus okolo eaut nie je iba o daniach, poplatkoch, ale aj o cene a o tom, kolki z nas si to budu moct dovolit. Je to o nuteni nas ludi do niecoho predrazeneho, neekologickeho, bez moznosti volby medzi eautom a spalovakom.
Nie je to iba otazka ­"dani­", aj keď som reagoval prave na to.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (402) | 28.1.202422:17
No ten cirkus není jen o těch daní, to máte pravdu, ale ta diskuze byla.

"Je to o nuteni nas ludi do niecoho predrazeneho, neekologickeho, bez moznosti volby medzi eautom a spalovakom.­"

Kdo Vás nutí? Vy nemáte volbu? Vždyť máte ještě 11 let, kdy si můžete koupit auto se spalovacím motorem, a je možné, že se to ještě posune trochu dál, protože spousta zemí má spíše tendence z toho trochu vycouvat. Za 11 let si možná ten elektromobil ještě rád koupíte. A možná ne.

Co se týče ceny, tak doby, kdy to byly dvojnásobky, jsou až na výjimky pryč ­(zdravím např. Peugeot 208­). Stále chybí malá levná elektrická auta, to je pravda, nicméně spousta firem v poslední době zlevňovala elektromobily o statisíce Kč ­(tzn. vyšší tisíce EUR­). Ve vyšších třídách už byla dosažena cenová parita, pro rodiny to ale v nižších třídách stále není. Tam to ještě tak dva tři roky potrvá, než to začne více dávat smysl. V těch vyšším máme třeba Teslu Model Y, tu máte už za 36 tisíc EUR a pokud byste k tomu postavil třeba Sportage s automatem, tak jste i se slevou na 32 tisících EUR. To mi zas tak předražené nepřijde.

A neekologičnost? Je zajímavé, že desítky studií prokázaly opak, a ty, které ne, si k tomu musely např. záměrně vybrat co nejhorší podmínky a ohýbat to, aby to dostatečně dobře ­"vyšlo­" ­(např. zvolit o dvě třídy vyšší auto zasazené do jedné z nejméně ekologických zemí,...­). Baterky jsou ekologický problém, to je fakt, mají však výhodu v tom, že se dají recyklovat, přičemž efektivita i ekologičnost tohoto procesu se stále zlepšuje. Navíc se i těžba lithia stává ekologičtější, prvky jako kobalt v nových baterkách už skoro ani nejsou ­(a v LFP, které letos ve velkém nastoupí, ho nemají vůbec stejně jako další kontroverzní prvky­).
Odpovědět0  0
nikto (10) | 28.1.202419:45
PS: Máme tolko zdrojov el.energie,aby sme vo veľkom nabijali tolko eaut? Máme na to dimenzovane siete? NEMÁME. Tak o com je nezmysel z idiotmi zaplaveneho bruselu, že zakazali od isteho roku vyrabat auta so spalovacimi motormi?
Ako by sa situacia zlepsila, keby ludom pomohli nahradit stare auta novsimi splnajucimi euro 5 alebo 6 a nie sa im vyhrazat predrazenym a vobec nie ekologickym eautom?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (402) | 28.1.202419:52
Opět totéž, máte pravdu, ale spojitost s formou placení spotřební daně u elektromobilu to má jako jakou?
Odpovědět0  0
nikto (10) | 28.1.202419:55
Je tu clanok o tom, kolko sa predalo eaut. Ja sa na to pozerám zo vsetkych strán 😉 nielen z pohladu ­"daní­".
Odpovědět0  0
snajprik (11) | 27.1.202418:26
Naftove agregaty skoro nevyrabaju seat volswagen a škoda ma len jeden jediny naftovy agregat aj to 2.0 liter, seru do neho močovyny a zdvojnasobili jeho spotrebu kôli spalovaniu a ešte chcu cez neho prehanať 2x spaliny aby bolo lepšie spalovanie čo totalne zasvini valce čo mu vezme polovicu vykonu, total chore ako zničili naftove agregaty.
Ked si tam porovnam 1,9 SDI čo mal spotrebu 2,9­-3,2L­/100km to boli zlate agregaty spotreba polovična a životnosť cez milion kilometrov, ked nebola nafta stačilo skočiť do samoobsluhy a naliať do nadrži aj repkovy olej a išlo to.
Nemam nič proti elektro autam ale treba ich nasadzovať s rozumom, tak ako to robia činania...
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (402) | 27.1.202419:45
To jsou zase nesmysly, zase ty Vaše násobky. Kdy se už konečně netrefíte o méně než polovinu?

"1,9 SDI čo mal spotrebu 2,9​­-3,2L​­/100km­"

Kde na ty blbosti chodíte? Chtěl bych vidět, jak byste s SDI udělal průměrných 2,9­-3,2. Reálných ­(https:­/­/www.spritmonitor.de­/de­/uebersicht­/45­-Skoda­/399­-Octavia.html?fueltype=1&constyear_e=2004&power_s=50&power_e=51&geari­ng=1­)

Zajímavé, že nejúsporněji jezdící člověk, co si s SDI zapisuje spotřeby dle dotankování, s tím jezdí za 4,5 litru. Ale prý 2,9­-3,2 :D Kde na ty blbosti chodíte? Průměr je cca 5,0. Dokonce ani v malém Polu to není o moc nižší.

"zdvojnasobili jeho spotrebu kôli spalovaniu­"

Tak schválně. 1.9TDI­/66kW ­- průměrná spotřeba reálných lidí dle dotankování 5,37 litru ­(https:­/­/www.spritmonitor.de­/de­/uebersicht­/45­-Skoda­/399­-Octavia.html?fueltype=1&constyear_e=2004&power_s=66&power_e=66&geari­ng=1­)

Takže dvojnásobek by měl být 10,74 litru. To opravdu chcete tvrdit, že nové TDI jezdí za více než 10 litrů? Kde na ty blbosti chodíte? Reálně 110kW TDI, tedy o 67 % výkonnější motor v autě těžším o 200 kg bere 5,47 litru, tedy v podstatě totéž ­(https:­/­/www.spritmonitor.de­/de­/uebersicht­/45­-Skoda­/399­-Octavia.html?fueltype=1&constyear_s=2018&power_s=110&power_e=110&gea­ring=1­)





Odpovědět0  0
Simik (12) | 28.1.202418:41
Sice těm 2,9­-3,2 l­/100km také nevěřím, ale argumentovat zrovna Octavkou je také dost ujeté. A to, že se dnes prakticky nevyrábí malá auta je také výsledkem regulací.

P.S. Vážně neexistují dieselové hybridy? Protože pokud ano, tak je tvrzení v článku minimálně nejisté.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (402) | 28.1.202419:14
" ale argumentovat zrovna Octavkou je také dost ujeté. A to, že se dnes prakticky nevyrábí malá auta je také výsledkem regulací. ­"

A malé auto by bralo výrazně méně?

Skoda Fabia 1.9 SDI ­- 5,0
Skoda Octavia 1.9 SDI ­- 5,05
VW Golf 1.9 SDI ­- 5,4
VW Polo 1.9 SDI ­- 4,85
Seat Ibiza 1.9 SDI ­- 5,2

V čem je to ujeté, když i ta malá auta žerou v SDI v podstatě totéž? Dokonce i když se podíváme na menší 1.7 SDI v maličkých autech:

Seat Arosa 1.7 SDI ­- 4,6
VW Lupo 1.7 SDI ­- 4,8

" Vážně neexistují dieselové hybridy?­"

Kde se v článku píše o tom, že neexistují dieselové hybridy?


Odpovědět0  0
tomasjerry (6) | 29.1.20249:44
Neviem odkial mate taketo hluposti.
Sam som bol vlastnik Felicie 1,9D dlhodoba spotreba 5,1 L­/100 denne trasa do prace, Velke Levare ­(okr. MA­) do Rohoznika ­(okr. MA­). cca 45 km spolu. To bol prosim komorkovy diezel !!!! Potom som si kupil Fabia 1,9 SDi ­(firmena­) spotreba v zime 4,6 L­/100 v lete 3,9 L­/100. Bohuizal som o to auto prisiel pri nehode ­(kamion mi nedal prednost­). Takze som potom mal 1,4 Tdi zase fabia ­(stale 1­). Spotreba v zime 4,9 L­/100. v lete som jazdil za 3,8 l­/100 presne podla dotankovania. Takze neviem odkial to mate, ale to auto som mal. Ano jazdil som ako dochoca ale bez problemov som sa dostal na taketo hodnoti stacilo pomaly pridavat, nedupat ako blazon.
Moja otazka je dasa vobec kupit diezel na male auto ?? Napriklad i20 alebo i30­(co uz nieje male auto­). Odpoved znie NIE. Naftakov by sa predalo viac ale nedaju sa kupit, tam je problem.
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (402) | 29.1.202413:18
"Neviem odkial mate taketo hluposti. ­"

Spritmonitor. Data reálných uživatelů dle dotankování. Nás přece nezajímá nějaký exot, který s tím jezdí jako důchodce a dosahuje extrémně nízkých spotřeb, ale průměr. Průměr je to, co se dá ­"snadno­" průměrně dosáhnout, ne extrém. Extrém není snadný, kdyby byl, nebyl by to extrém. Moje auto má třeba na Spritmonitoru u reálných uživatelů 9,0 litru, já s tím ale v kombinaci jezdím za 7,6, v létě za 7,3. Ale nebudu tvrdit, že to jezdí za 7,3 a už vůbec ne za 5,5, které lze na vhodné trase dosáhnout, a ani to nemusí být důchodcovská jízda, když to průměrnému uživateli jezdí dle dotankování za 9,0. Zajímají nás průměry, ne extrémy. A už vůbec ne fantasmagorie, které o 30 % překonávají nejúsporněji jezdícího člověka v databázi.

To, že jste byl schopen za tolik jezdit, to Vám nikdo nebere. Není to ale standardní spotřeba toho auta. Na to jsou k dispozici docela jasná data jiných reálných uživatelů. Fabia SDI prostě za 2,9­-3,2 v pohodě nejezdí ­(a ani za 3,8­). Nejúsporněji jezdící člověk na SM má spotřebu 3,8 ­(to je extrém, ne standard­), nejhorší 6,5. Průměrný člověk s tím v létě jezdí za 4,7­-4,9, v zimě za 5,0­-5,3.
Odpovědět0  0
Simik (12) | 29.1.202416:43
Nápověda:
"Protože pokud ano, tak je tvrzení v článku minimálně nejisté.­"

Nic?

Pokud graf hybridy obsahuje i diesely, pak ..... počkejte si .... je tvrzení* v článku minimálně nejisté.

*upřesňuji: nadpisu­/titulce

Došlo?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (402) | 29.1.202417:33
Hybrid je hybrid a diesel je diesel stejně jako benzín je benzín. Hybrid se může párovat s benzínovým i naftovým motorem. Článek je o tom, že elektromobil porazil naftové nehybridní vozy, protože naftové hybridní vozy jsou logicky ve vozech hybridních stejně jako tam jsou benzínové hybridní vozy. Není přece důvod, aby v hybridech byly benzínové hybridy, ale naftové ne.

Pokud tedy chcete naftové hybridy ­(klasické i plug­-iny­) připočíst k čistě naftovým vozům, tak data k tomu sice nemáme, ale myslím, že v takovém případě asi ještě radost mít budete a elektrika diesely včetně těch elektrifikovaných asi ještě nepřekonala.
Odpovědět0  0
Simik (12) | 29.1.202421:34
Nechápu proč bych z toho měl mít radost? Vy tady vydáváte oslavné články o vítězství a pokud upozorním na fakt, že ignorujete velkou část dat, tak mne obviníte z radosti? Pouze jsem se snažil poukázat na to, že hybrid neobsahuje zázračný zdroj energie, ale ­"stará dobrá­" fosilní paliva a tudíž je nesmysl je ignorovat. Opravdu nevím kolik hybridu se prodá dieselů a kolik benzínu. Tipoval bych, že mnohem víc benzínu.

Vaše snaha zaplést do toho emoce naznačuje, že nejste nezaujatý a vzhledem k vašemu vzdělání a znalosti problematiky si musím myslet, že jste hybridy igroroval záměrně­(nevěřím, že jste nepochopil již první narážku­). Otázka je jestli kvůli propagandě nebo kvůli klikbaitu, ale ono se to vlastně nevylučuje :­-­(
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (402) | 30.1.20247:19
"si musím myslet, že jste hybridy igroroval záměrně­"

A nemyslíte, že by to mohlo být také tím, že samotná ACEA, která je zdrojem těchto dat ­(viz odkaz na konci článku https:­/­/www.acea.auto­/pc­-registrations­/new­-car­-registrations­-13­-9­-in­-2023­-battery­-electric­-14­-6­-market­-share­/ ­) prostě hybridy benzínové a naftové nerozlišuje a dává je do jednoho?

Naše SDA třeba mezi nimi rozdíl dělá a benzínové hybridy nad naftovými vyhrávají 20:1, nicméně to se týká plugin hybridů, ale ne nenabíjecích. Nenabíjecí hybridy už hází do benzínů nebo nafty podle toho, co je primárním zdrojem. Proto to třeba dle našich dat vypadá, že čisté benzíny mají drtivě navrch před vším ­(66 %­), zatímco ACEA pro nás uvádí jen 52 % ­(14 % jsou tak benzínové nenabíjecí hybridy­). U nafty SDA uvádí 25,1 %, ACEA 22,6 %, takže tam máme ty dieselové hybridy. Můžeme k nim připočíst 0,1 % naftových pluginů, které už rozlišovány jsou... jenže to se týká nás, ne Evropy. Tam ta čísla mohou být jiná a ne 2,6 % jako u nás ­(pro naftový hybrid i naftový plug­-in hybrid­).

Obvykle se v takových statistikách rozlišuje benzín, nafta, hybrid, plug­-in hybrid, elektro a vodík. Hybrid se vyčleňuje mimo benzín a naftu, ačkoli benzín nebo nafta je zde stále primárním palivem. A toto rozdělení jsem použil i zde a důvodem bylo i to, že v takové formě je prezentuje i zdroj těchto dat. Nemůžu si stavět výsledek na nějakých domněnkách, ale na datech, která mám k dispozici.

Každopádně jste měl velmi zajímavý postřeh a do článku to doplním. Mě to třeba nenapadlo.
Odpovědět0  0
Simik (12) | 31.1.202418:15
"A nemyslíte, že by to mohlo být také tím, že samotná ACEA, která je zdrojem těchto dat ​­(viz odkaz na konci článku https:​­/​­/www.acea.auto​­/pc​­-registrations​­/new​­-car​­-registrations​­-13​­-9​­-in​­-2023​­-battery​­-electric​­-14​­-6​­-market​­-share​­/ ​­) prostě hybridy benzínové a naftové nerozlišuje a dává je do jednoho?­"

Oni, ale nedělají bombastické závěry o porážení­/vítězství, že?


"Nemůžu si stavět výsledek na nějakých domněnkách, ale na datech, která mám k dispozici. ­"

A přesto Vám to nebrání ignorovat velkou část dat a stavět nesmyslný výsledek.

Hybridy se vyčleňují kvůli propagaci ideologie
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (402) | 31.1.202418:48
Opravdu nevím, co Vám na závěrech v článku přijde tak bombastického. Mě to přijde jako normální převyprávění statistických faktů. Dokážete mi konkrétně ukázat, kde něco přeháním, nebo se snažím udělat něco bombastického? Dokonce tam i upozorňuju na to, že úspěch elektromobilů je dán dotacemi ­(a to dokonce dvakrát­) a že u nás bez dotací žádný výrazný úspěch nemají. To, že elektromobily překonaly diesely, je navíc ve zdrojovém článku taky. ­"Battery­-electric cars established themselves as the third­-most­-popular choice for buyers in 2023. In December, market share surged to 18.5%, contributing to a 14.6% share for the full year, surpassing diesel, which remained steady at 13.6%.­"

Roky se to takto dělí, hybridy ­(a různé míry elektrifikace­) se vždycky vyčleňovaly mimo skupiny spalovacích motorů, které obsahují. Nevím, proč s tím najednou máte problém. Ten článek jen konstatuje fakta. Nic víc. Váš nápad úplně zlikvidovat skupinu hybridů a možná i plug­-in hybridů ­(protože jejich přičtení zpět ke skupinám daných spalovacích motorů je právě tímto­) nám toho moc o postupné elektrifikaci bohužel moc neukáže a srazil by to na pouhé tři skupiny vozidel.
Odpovědět0  0
Simik (12) | 31.1.202420:03
To, že je něco někde v nějakém článku někde na internetu je mi fuk. Četl jsem váš článek, reaguji na vás. Kdybych četl zdrojový článek, ohradil bych se proti němu. Možná by prokázali více pochopení.

Já nic likvidovat nechci!!!!!!

To už musíte být velmi zoufalý, že mi podsouváte něco takového. Já se celou dobu ohražuji proti vašim bombastickým titulkům s porážkou a jediné čeho jsem se dočkal je relativizování, brekot, že nemáte data, obviňování že mám radost, že se prodávají diesely a teď z toho, že chci zlikvidovat nejakou kolonku ve statistikách. Nebo chcete tvrdit, že za toto také můžu: ­"Elektromobily v EU porazily diesely,...­" ?

Ale všechno špatné je k něčemu dobré, alespoň jsem vás lépe poznal. Už mě ty vaše diskuzní fauly nebaví, tak si mě obviňujte z čeho chcete, končím.

Odpovědět0  0
Milan Šurkala (402) | 31.1.202420:26
"To, že je něco někde v nějakém článku někde na internetu je mi fuk.­"

Ale no tak. Kdo tu psal toto? ­"Oni, ale nedělají bombastické závěry o porážení​­/vítězství, že? ­" Když se ukázalo, že napsali totéž, co já, najednou je to fuk? Nejprve mě shazujete za bombastický závěr, že zdroj by tohle nenapsal, ale když je vidět, že napsal, najednou... je to fuk?

"Já nic likvidovat nechci!!!!!! ­"

No Vy navrhujete připočítat benzínové hybridy k benzínovým autům a dieselové hybridy k dieselům. Pak se naskýtá oprávněná otázka, co tedy zbyde v kategorii hybridů? Nezlikvidujete ji? Co tam zbyde?

"Já se celou dobu ohražuji proti vašim bombastickým titulkům s porážkou­"

Znovu se ptám, co je na něm bombastického?

Většině lidí je jasné ­(Vy k nim nepatříte­), že dieselem se myslí neelektrifikovaný diesel, protože diesel elektrifikovaný by spadal do kolonky hybridy. Já kvůli Vám nebudu překopávat celosvětové používané vnímání kategorií pohonu aut a rušit kategorii hybridů, nezlobte se. A z těchto důvodů je ten nadpis naprosto korektní, faktický a bez nějakých emocí. Včetně textu článku.

Kdybych chtěl napsat nějaký emoční nadpis, tak bych napsal něco ve stylu: ­"Diesely OUT, elektromobily IN: šokující převrat v prodejích aut v Evropě!­", ­"Dieselová apokalypsa: Elektromobily v EU v prodejích předhání rachtající dinosaury!­", ­"Elektromobily v EU vytlačují diesely do stránek učebnic dějepisu!­" Nic takového tam ale není. Ani zdaleka.
Odpovědět0  0
Simik (12) | 3.2.20248:18
Ach jo, snad naposledy:

ad 1, kouknul jsme tam a máte pravdu, je to stejnej bulvár:­-­) Přecenil jsem vaše zdroje.

ad 2, Opakuji pro obzvláště natvrdlé novináře: nechci nic likvidovat, pouze se ohražuji proti zavádějícím závěrům. Existence kolonky v grafu neznaméná, že musíte ignorovat její obsah. Začínám si myslet, že tu kolonku potřebujete­(tak jak je­), protože vám dává záminku hlásat nějaké porážky a inkasovat prokliky. To je oč tu běží, že?

(Abyste si to zase nevyložil, tak ja se vám hodí: To co se mi nelíbí je, že se z toho grafu člověk nic nedozví. Hybrid jakožto nová a tlačená forma pohonu je infomativně zabitá. Narozdíl od vás mne zajímají i jiné informace než kdo ­"prohrál­/vyhrál­". Navrhuji rozdělit kolonku na 4­-8. Kombinaci paliv a druhů hybridu. Vám to umožní dělat ­"zajímavé­" závěry a lidé, které zajímají skutečná data je budou mít k dispozici.­)

Navrhuji nedělat závěry, která ignoirují data. Název diesel je odvozen od paliva. Pokud hybrid není plug­-in, pak jezdí na fosilní paliva. Ignorování tohoto faktu bych čekal někde na novinkách. Potřebu dělat jednoduché a jednoznačné závěry tam mají nejen kvůli schopnostem čtenářů, ale i redaktorů. To co popisujete vy, je zejména marketingové rozdělení a jak vidno plní svůj marketingový účel na sto procent. Kdyby šlo o techniku, tak nezamíchají všechny hybridy do jednoho. Za pár let budou bombastické titulky, že EV+Hybridy porazily fosily. Prostě se to marketingově vymyslí.
To si vážně nedovedete představit, že se ta data dají vyhodnotit více než jedním způsobem a je možné ty způsoby i odprezentovat? Že nemusíte mít jen jeden pohled­/závěr, ale i více pohledů z více souvislostí? Opravdu jste studoval vysokou školu?

ad3,
Kolega si koupil nové auto. Když jsem se ptal na co jezdí, tak řekl, že na benzín, nikoli na hybrid. To že jde o hybrid jsem z něj musel téměř páčit, protože to má minibaterku a prakticky o tom neví. Samozřejmě o tom ví, ale nepřikládá tomu žádný význam z hlediska zdroje energie, protože se nejde nabít ze zásuvky a hlavně ta baterka je fakt mini. Tolik k vnímání lidí pohonu aut.

Bombastické titulky ­- osobně si myslím, že není pravdivý­(viz výše­), ale hlavně je tam ­"porážka­", tedy vnucování představy nějakého boje a tím působení na základní emoce a instinkty. Ve skutečnosti o žádný boj nejde. Jedna technologie ­(nuceně­) nahrazuje jinou.
To, že umíte udělat ještě bulvárnější titulek má dokázat, že tento je seriozní? Opravdu máte vysokou školu? Pokud ano, jakou?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (402) | 3.2.202410:46
"nechci nic likvidovat, pouze se ohražuji proti zavádějícím závěrům­"

No chcete, protože pokud ty naftové hybridy přičtete k naftovým vozům a benzínové hybridy k benzínovým, tak kategorie hybridů zmizí. Nebo snad chcete popřít, že nezmizí? Co v ní tedy zůstane? Odpovězte na jednoduchou otázku. Co ve Vašem případě zbude v kolonce hybridy?

"Navrhuji rozdělit kolonku na 4​­-8.­"

No podrobnější rozdělení by se mi líbilo také, jenže data takové rozdělení nenabízí. Snad každý ví ­(asi kromě Vás­), že dieselem se myslí neelektrifikovaný diesel. Elektrifikovaný diesel by byl v hybridech. A elektromobily neelektrifikované diesely porazily. Ať by tam to rozdělení bylo nebo nebylo, stále by elektromobily porazily neelektrifikované diesely. Nebo to chcete popřít?

"To si vážně nedovedete představit, že se ta data dají vyhodnotit více než jedním způsobem a je možné ty způsoby i odprezentovat?­"

Viz výše. Dokážu, dokonce bych byl rád, kdyby tomu tak bylo. Kdyby to data umožňovala, tak bych to udělal. Jenže toto rozdělení tam není. To, že je možné se na to dívat i z dalšího pohledu ­(likvidace kategorie hybridů jejich přičtením k primárním palivům­) jsem do článku přidal, protože je to také zajímavý pohled.

"Opravdu máte vysokou školu? ­"

Ano, doktorát z informatiky.
Odpovědět0  0
Simik (12) | 3.2.202411:48
""nechci nic likvidovat, pouze se ohražuji proti zavádějícím závěrům​­"

No chcete, protože pokud ty naftové hybridy přičtete k naftovým vozům a benzínové hybridy k benzínovým, tak kategorie hybridů zmizí. Nebo snad chcete popřít, že nezmizí? Co v ní tedy zůstane? Odpovězte na jednoduchou otázku. Co ve Vašem případě zbude v kolonce hybridy?

"Navrhuji rozdělit kolonku na 4​​­-8.​­" ­"

Máte probléím s chápáním psaného textu?
Vždyť dokonce citujete fakt, že by hybridy stále zůstaly a nechci je mazat! Tedy pokud není nad vaše chápání, že by byly rozděleny a pro získání současné informace byste je musel sečíst.

"Co ve Vašem případě zbude v kolonce hybridy?­"
Součet přesněji specifikovaných pohonů hybridního typu. Přesněji specifikované hybridy jsou podmnožina obecného označení a není tedy problém ji vypočítat. Pro většinu osob.

"Ať by tam to rozdělení bylo nebo nebylo, stále by elektromobily porazily neelektrifikované diesely. Nebo to chcete popřít? ­"

Naopak, snažím se vás k tomuto přesnějšímu* závěru dovést již od prvního komentu. Blahopřeji. Na toto tvrzení totiž ani nepotřebujete ty přesnější statistiky na které se vymlouváte. To je totiž to ve skutečnosti, co vyplývá z těch grafů.

*Zase ta porážka. Nedokážete se oprostit od toho primitovního uvažování boju mezi Sparta­/Slavie, AMD­/Intel­/Nvidie, MS­/Apple­/unix, nafta­/benzín­/elektro? Chce to trochu nadhledu.

Doktorát ­- hm, co by vám řekl vedoucí práce, kdybyste argumentoval, tak jako v předchozím příspěvku? ­(Není to bulvár, páč umím bulvárnější)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (402) | 3.2.202412:53
"Součet přesněji specifikovaných pohonů hybridního typu.­"

A to změní vítězství nad neelektrifikovanými diesely jak? Diesel = neelektrifikovaný diesel. Alespoň mnoha lidem je to v tomto kontextu pohonů jasné. Že Vy pod tím vidíte i diesel elektrifikovaný, na tom nic nemění. Znovu říkám, kvůli Vám nebudu překopávat všeobecně používané označování pohonů.
Odpovědět0  0
Simik (12) | 29.1.202416:55
https:­/­/www.spritmonitor.de­/de­/uebersicht­/45­-Skoda­/398­-Fabia.html?fueltype=1&constyear_e=2004&power_s=47&power_e=51&ge­aring=1

Skoda Fabia 1.9 SDI ​­- 4,9

Máte pravdu v tom, že soudruzi nebrzdí malá auta, ale lehká auta a Fabie už lehká není :­-­(

Vám nepřijde ujeté bránit výrobě úsporných aut? Respektive tvrdit, že musíme snížit produkci CO2­(ve skutečnosti spotřebu­) a zároveň uměle podporovat těžká auta koeficientem, který způsobí, že lehčí nelze z ekonomických důvodů vyrábět?
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.